REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO MANIADREWNA

Sklep, działający pod adresem internetowym https://maniadrewna.pl/ jest prowadzony przez Dawida Kwiatkowskiego prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Dawid Kwiatkowski, adres: ul. Makowa 6, 86-300 Grudziądz, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG), numer NIP: 8891508536, numer REGON: 389352660.

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

  • Terminy użyte w Regulaminie oznaczają:
    • Klient – podmiot dokonujący zakupu za pośrednictwem Sklepu, poczty elektronicznej lub profilu Sprzedawcy na Facebook’a lub Instagramie: Konsument, Przedsiębiorca Indywidualny lub Przedsiębiorca.
    • Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, posiadająca dodatkowe uprawnienia, wynikające z przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. z dnia 2020.02.21, Dz.U.2020.287 ze zm.).
    • Sklep – sklep internetowy pod adresem https://maniadrewna.pl/ prowadzony przez Dawida Kwiatkowskiego prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Dawid Kwiatkowski, adres: ul. Makowa 6, 86-300 Grudziądz, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG), numer NIP: 8891508536, numer REGON: 389352660 składający się z zespołu urządzeń informatycznych, w tym w szczególności oprogramowania, rozwiązań serwerowych i sprzętowych, które umożliwiają Klientom nabywanie Produktów od Sprzedawcy przez Internet.
    • Facebook – serwis społecznościowy prowadzony przez Meta Platforms Ireland Limited oraz Meta Platforms Inc. z siedzibą w Mountain View w Kalifornii, w ramach którego Sprzedawca prowadzi indywidualny profil pod adresem: https://www.facebook.com/maniadrewna,  umożliwiający Klientom składanie zamówień na Produkty.
    • Instagram – serwis społecznościowy prowadzony przez Meta Platforms Ireland Limited oraz Meta Platforms Inc. z siedzibą w Mountain View w Kalifornii, w ramach którego Sprzedawca prowadzi indywidualny profil pod adresem: https://www.instagram.com/maniadrewna/ umożliwiający Klientom składanie zamówień na Produkty.
    • Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą i niebędąca Konsumentem, która korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu, poczty elektronicznej lub profilu Sprzedawcy na Facebook’a lub Instagramie.
    • Przedsiębiorca Indywidualny – osoba fizyczna zawierająca umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, jeśli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
    • Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu.
    • Sprzedawca – Dawid Kwiatkowski prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Dawid Kwiatkowski, adres: ul. Makowa 6, 86-300 Grudziądz, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG), numer NIP: 8891508536, numer REGON: 389352660.
    • Produkty – wszelkie produkty dostępne w ramach Sklepu,
    • Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Ciebie Produkty do zakupu, umożliwiający ustalenie i modyfikację danych zamówienia,
    • Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta między nami w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu, poczty elektronicznej, profilu na Facebook’u lub Instagramie), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  • Niniejszy Regulamin został wprowadzony przez nas w celu spełnienia wymogów wskazanych w ustawie z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344 ze zm.) i stanowi umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, zawieraną pomiędzy Tobą a nami, której przedmiotem jest świadczenie usług drogą elektroniczną na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, w szczególności określającym zasady nabywania przez Klientów Produktów oferowanych w ramach Sklepu oraz składania zamówień na Produkty za pośrednictwem poczty elektronicznej albo naszych profili na Facebook’u i Instagramie.
  • Niniejszy Regulamin jest dokumentem regulującym nasze prawa i obowiązki i stanowi wiążącą umowę zawieraną pomiędzy Tobą a nami. Korzystanie z usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu, w tym w szczególności dokonanie zamówienia Produktów dostępnych w ramach Sklepu, a także składanie zamówień na Produkty za pośrednictwem poczty elektronicznej lub naszych profili na Facebook’u i Instagramie wymaga akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu. Akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu równoznaczna jest z zawarciem Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy nami.
  • Umożliwiamy Ci korzystanie z funkcjonalności Sklepu, które obejmują w szczególności:
    • możliwość kontaktowania się ze Sprzedawcą za pomocą podanych w ramach Sklepu danych kontaktowych,
    • przeglądanie Produktów dostępnych za pośrednictwem Sklepu, dodawanie ich do Koszyka i składanie zamówień.
  • Umowa jest zawierana w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym Regulaminem. Zastrzeżenie właściwości prawa polskiego nie ma zastosowania wobec Klientów, wobec których przepisy powszechnie obowiązującego prawa regulują tę kwestię odmiennie.
  • Wskazujemy, że niektóre z postanowień niniejszego Regulaminu przyznają dodatkowe uprawnienia Konsumentom lub Przedsiębiorcom Indywidualnym. Jeżeli w niniejszym Regulaminie wskazano, że określone uprawnienia dotyczą Konsumentów lub Przedsiębiorców Indywidualnych, nie oznacza to, że prawa te przysługują również Klientom, którzy nie są Konsumentami albo Przedsiębiorcami Indywidualnymi.
  • Usługodawcą w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz niniejszego Regulaminu jest Dawid Kwiatkowski prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Dawid Kwiatkowski, adres: ul. Makowa 6, 86-300 Grudziądz, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG), numer NIP: 8891508536, numer REGON: 389352660.
  • Nasze szczegółowe dane teleadresowe są następujące:
    • adres: ul. Edwarda Stachury 1/17, 86-300 Grudziądz,
  • Możesz porozumiewać się z nami za pomocą adresów i numerów telefonów podanych powyżej od poniedziałku do piątku w godzinach: 8-17.
  • Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
  • Przedstawiona w ramach Sklepu oferta nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, jest jedynie zaproszeniem do rozpoczęcia rokowań (zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego). Informacje o produktach lub usługach zamieszczone w ramach Sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 543 Kodeksu cywilnego.
  • W sytuacji, gdy w ramach Sklepu dostępne są opinie o Produktach, Sprzedawca wskazuje, że nie dokonuje weryfikacji czy opinie są prawdziwe oraz czy zostały dodane przez osoby, które nabyły lub używały dany Produkt. Sprzedawca wskazuje, że nie odpowiada za treść wskazanych opinii. Jednocześnie Sprzedawca wskazuje, że opinie nie są dodawane przez niego lub na jego polecenie.
  1. ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA

 

  • Możesz skorzystać z następujących metod składania zamówień na Produkty:
    • Składania zamówień za pomocą poczty elektronicznej,
    • składanie zamówień przez nasz profil na Facebook’u.
    • składanie zamówień przez nasz profil na Instagramie,
    • składanie zamówień w ramach Sklepu.
  • W celu złożenia zamówienia przez pocztę elektroniczną lub nasz profil na Facebook’u lub Instagramie należy:
    • wysłać do nas wiadomość prywatną/wiadomość elektroniczną (na nasz adres poczty elektronicznej) ze wskazaniem Produktu będącego przedmiotem zamówienia,
    • podać następujące dane osobowe:
  • wskazać ewentualne uwagi lub przekazać ewentualne dodatkowe informacje,
  • wskazać wybrany sposób płatności,
  • wskazać wybrany sposób dostawy,
  • zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu oraz potwierdzić zapoznanie się z treścią polityki prywatności.
  • Przesłanie nam informacji, o których mowa powyżej, jest równoznaczne ze złożeniem nam oferty dotyczącej zakupu wybranych przez Ciebie Produktów.
  • W celu złożenia zamówienia w ramach Sklepu należy:
    • wybrać Produkt będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do Koszyka” (lub równoznaczny),
    • przejść do Koszyka i potwierdzić chęć dokonania zamówienia wybranych Produktów,
    • podać następujące dane osobowe:
      • imię i nazwisko,
      • nazwa (firma) – dotyczy Przedsiębiorców,
      • adres zamieszkania/siedziby,
      • adres poczty elektronicznej,
      • numer telefonu,
    • wskazać ewentualne uwagi lub przekazać ewentualne dodatkowe informacje.
    • wybrać sposób płatności,
    • wybrać sposób dostawy,
    • zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu oraz potwierdzić zapoznanie się z treścią polityki prywatności.
  • Po uzupełnieniu danych i wprowadzeniu przez Ciebie informacji, o których mowa powyżej, masz prawo do złożenia nam oferty dotyczącej zakupu wybranych przez Ciebie Produktów, poprzez naciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę” (lub równoznacznego).
  • Wskazujemy, że znajdujące się w ramach Sklepu Produkty oraz informacje o Produktach, w tym zwłaszcza ceny lub informacje o dostępności Produktów stanowią jedynie zaproszenie do składania ofert przez Ciebie. Po otrzymaniu informacji o złożeniu takiej oferty (dokonaniu zamówienia za pośrednictwem Sklepu lub otrzymaniu wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej, Facebooka lub Instagrama) potwierdzamy jego przyjęcie za pośrednictwem wiadomości e-mail lub wiadomości zwrotnej za pośrednictwem Facebooka lub Instagrama, przesłanej do Ciebie lub odmawiamy przyjęcia oferty i wskazujemy na powód odmowy.
  • Potwierdzamy przyjęcie oferty w terminie 3 dni roboczych od dnia jej złożenia przez Ciebie. Brak odpowiedzi w tym terminie uznawany jest za nieprzyjęcie oferty.
  • W przypadku gdy złożyłeś(aś) zamówienie na dany Produkt (ofertę zakupu Produktu), a my potwierdziliśmy przyjęcie tej oferty, uznaje się, że doszło do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy nami.
  • Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
  • Zastrzegamy sobie prawo do zmiany cen oferowanych w ramach Sklepu Produktów, przeprowadzania promocji i udzielania rabatów. W każdym przypadku obniżenia ceny obok informacji o obniżonej cenie widnieje również informacja o najniższej cenie danego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
  • Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Ciebie składa się cena za Produkt, koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie produktu lub usługi pocztowe) oraz koszt ewentualnego montażu, o której jesteś informowany(a) w trakcie składania zamówienia.
  1. METODY PŁATNOŚCI I DOSTAWY

 

  • Możesz skorzystać z następujących metod dostawy Produktów:
    • przesyłka kurierska realizowana przez jednego z poniższych usługodawców:
      • DPD,
      • GLS,
      • InPost Kurier,
      • _________,
    • odbiór osobisty, po uprzednim uzgodnieniu ze Sprzedawcą.
  • Po dokonaniu działań związanych z zamówieniem Produktów zgodnie z postanowieniami Regulaminu, jesteś obowiązany(a) do dokonania płatności za zamówione Produkty.
  • Możesz skorzystać z następujących metod płatności:
    • płatność za pomocą przelewu bankowego,
    • płatność w systemie ratalnym – oferowana przez zewnętrznego operatora płatności Comfino (Comperia.pl S.A. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Konstruktorska 13, 02-673 Warszawa, KRS: 0000390656, NIP: 9512209854, REGON: 140913752, kapitał zakładowy:
  • Jesteś obowiązany(a) dokonać płatności w terminie 7 dni od dnia zamówienia.
  • W przypadku, gdy zgodnie z pkt 6 Regulaminu wskażemy, że realizacja zamówienia jest niemożliwa, niezwłocznie dokonamy zwrotu kwoty uiszczonej przez Ciebie na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności.
  • Przesyłamy Ci fakturę VAT do zamówienia na adres e-mail podany w momencie dokonania zamówienia.
  1. REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Rozpoczynamy proces realizacji złożonego przez Ciebie zamówienia po potwierdzeniu możliwości jego realizacji, stosownie do postanowienia pkt 6 Regulaminu oraz zaksięgowaniu płatności za Produkt na naszym rachunku bankowym, a w razie płatności w systemie ratalnym – po otrzymaniu płatności od podmiotu obsługującego płatność ratalną.
  • Zamówienie jest realizowane w ciągu 5 tygodni.
  • Produkt zostanie wysłany przez nas w terminie wskazanym podczas jego zakupu, w sposób wybrany przez Ciebie podczas składania zamówienia.
  • W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
  • W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, masz możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
  • W momencie odbioru przesyłki, powinieneś(aś) zbadać doręczoną przesyłkę z Produktem w taki sposób, jak jest to możliwe. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki masz prawo żądać od pracownika podmiotu świadczącego usługi kurierskie spisania właściwego protokołu.
  1. REKLAMACJE
  • Przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji dotyczących usług świadczonych drogą elektroniczną przez nas oraz do składania reklamacji związanych z nabywaniem Produktów w ramach Sklepu.
  • Reklamację można złożyć pisemnie lub elektroniczne na adresy podane w pkt 8 Regulaminu. Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
    • imię i nazwisko / nazwę (firmę) Przedsiębiorcy (jeśli dotyczy),
    • adres e-mail,
    • opis problemu,
    • żądania Z Twojej strony.
  • W przypadku gdy informacje zawarte w treści reklamacji są niekompletne i nie wystarczają do rozpoznania reklamacji, poinformuje Cię o konieczności uzupełnienia treści zgłoszenia reklamacyjnego.
  • Odpowiedź na złożoną reklamację zostanie udzielona w ciągu 14 dni od otrzymania reklamacji, a jeśli poprosiliśmy Cię o dodatkowe informacje, udzielimy odpowiedzi w ciągu 14 dni od dnia ich otrzymania.
  • Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na wskazany przez Ciebie adres e-mail lub adres korespondencyjny.
  • Odpowiedź na reklamację wyślemy na adres e-mail podany przez Ciebie w złożonej reklamacji. Jeśli nie podałeś(aś) takiego adresu i przekazałeś(aś) nam reklamację pocztą, wówczas odpowiedź wyślemy pocztą na wskazany przez Ciebie adres korespondencyjny.
  1. PRAWA KONSUMENTÓW
  • Klientom będącym Konsumentami przysługuje prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia koszt
  • Termin odstąpienia od Umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od dnia zawarcia Umowy.
  • W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uznaje się za niezawartą.
  • Jeżeli jesteś Konsumentem, możesz odstąpić od Umowy składając nam oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed upływem tego terminu.
  • Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy możesz złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu: Formularz odstąpienia od Umowy.
  • Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, Konsument albo Przedsiębiorca Indywidualny jest zobowiązany do odesłania odebranych Produktów na nasz adres. Odesłanie Produktów powinno nastąpić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument albo Przedsiębiorca Indywidualny odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktów na nasz adres przed upływem tego terminu.
  • Dokonujemy zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, nie wcześniej jednak niż po otrzymaniu zwróconych Produktów.
  • Dokonujemy zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, za pomocą jakiego dokonałeś(aś) płatności, chyba że wyraźnie zgodzisz się na inny sposób dokonania zwrotu w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy i sposób ten nie wiąże się z dodatkowymi kosztami dla nas.
  • W przypadku gdy dokonując zakupu Produktu, wybrałeś(aś) sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia takiego Produktu, który jest oferowany przez nam, nie jesteśmy zobowiązani do zwrotu kwoty różnicy pomiędzy najtańszym sposobem dostawy, a tym sposobem dostawy, który został wybrany przez Ciebie.
  • Koszty bezpośredniego zwrotu zakupionego Produktu obciążają Ciebie.
  • Ponosisz odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  • Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Ci w odniesieniu do umów, w których przedmiotem Umowy jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według Twojej specyfikacji lub służący zaspokojeniu Twoich zindywidualizowanych potrzeb.
  • Klient będący Konsumentem ma prawo do skorzystania z metod polubownego rozwiązywania sporów.
  • Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php; uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  • Jeżeli jesteś Konsumentem, posiadasz następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    • jesteś uprawniony(a) do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214);
    • jesteś uprawniony(a) do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Tobą a nami. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
    • możesz uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Tobą a nami, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod adresem e-mail: porady@dlakonsumentow.pl oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej: 800 889 866.
  • Pod adresem www.ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
  • W przypadku niezgodności świadczonych przez nas usług z umową, Konsumenci mogą wykonywać uprawnienia wynikające z przepisów prawa, odnoszące się do niezgodności towaru z umową.
  1. ZGODNOŚĆ PRODUKTU Z UMOWĄ

 

  • Odpowiadamy za dostarczone produkty względem Przedsiębiorców zgodnie z treścią przepisów ustawy z dnia z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1145, 495, z 2020 r. poz. 875.) dotyczących rękojmi. Wobec Konsumentów i Przedsiębiorców Indywidualnych, odpowiadamy na podstawie dalszych postanowień niniejszego punktu oraz przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. z dnia 2020.02.21, Dz.U.2020.287).
  • Zapewniamy, aby oferowane Produkty:
    • nadawały się do celów, do których zazwyczaj używa się towary tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
    • występowały w takiej ilości i miały takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których możesz rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Produktu,
    • były dostarczane z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia możesz rozsądnie oczekiwać,
    • były takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które udostępniliśmy Ci przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
  • Informacje wskazane w pkt 2 uznaje się za elementy zgodności Produktu z umową w rozumieniu przepisów o prawach konsumenta.
  • Nie ponosimy odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową, gdy najpóźniej w chwili zawarcia umowy zostałeś(aś) poinformowany(a) że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w pkt 2 oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptowałeś(aś) brak konkretnej cechy Produktu.
  • Ponosimy odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli:
    • zostało ono przeprowadzone przez nas lub na naszą odpowiedzialność,
    • niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Ciebie wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią.
  • Ponosimy odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez nas jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z umową, który ujawnił się przed upływem 2 lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
  • W sytuacji, gdy Produkt jest niezgodny z umową, możesz żądać jego naprawy lub wymiany.
  • Możemy dokonać wymiany, gdy żądasz naprawy lub możemy dokonać naprawy, gdy żądasz wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez Ciebie jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla nas.
  • Jeżeli naprawa i wymiana opisane powyżej są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla nas, możemy odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
  • Dokonujemy naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w którym zostaliśmy poinformowani przez Ciebie o braku zgodności Produktu z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla tych osób, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim został on nabyty. Ponosimy koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów.
  • Masz obowiązek udostępnić nam Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Zostaje on odebrany przez nas na nasz koszt.
  • Jeżeli Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Produktu z umową, demontujemy Produkt oraz montujemy go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zlecamy wykonanie tych czynności na nasz koszt.
  • Nie jesteś zobowiązany(a) do zapłaty za zwykłe korzystanie z Produktu, który następnie został wymieniony.
  • Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, możesz złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub o odstąpieniu od umowy, w sytuacji gdy:
    • odmówiliśmy doprowadzenia Produktu do zgodności z umową,
    • nie doprowadziliśmy Produktu do zgodności z umową,
    • brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że próbowaliśmy doprowadzić Produkt do zgodności z umową,
    • brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w niniejszym punkcie,
    • z naszego oświadczenia lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzimy Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie.
  • Cena obniżona w sposób opisany powyżej musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z umową.
  • Zwracamy Ci kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Twojego oświadczenia o obniżeniu ceny.
  • Nie możesz odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z umową jest istotny.
  • Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie umowy, możesz odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Ciebie wraz z Produktami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, abyś zgodził(a) się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z umową.
  • W razie odstąpienia od umowy niezwłocznie zwracasz nam Produkt na swój koszt. Zwracamy Ci cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
  • Dokonujemy zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyłeś(aś), chyba że wyraźnie zgodziłeś(aś) się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi kosztami.
  • Możesz powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez nas obowiązków wynikających z niniejszego punktu.
  1. WYMAGANIA TECHNICZNE, PRZERWY TECHNICZNE
  • Korzystanie ze Sklepu jest możliwe wyłącznie za pomocą odpowiednich, sprawnych urządzeń, spełniających wymagania techniczne określone poniżej:
    • w przypadku wszystkich urządzeń:
      • połączenie z siecią Internet, w tym dostęp do łącza internetowego o rzeczywistej przepustowości minimum 2 Mbps,
      • włączenie obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej,
    • w przypadku komputerów osobistych:
      • posiadanie 200 MB wolnej przestrzeni dyskowej,
      • posiadanie procesora o prędkości min. 2.0 GHz,
      • posiadanie systemu operacyjnego Microsoft 10 lub nowszego z zainstalowanymi aktualizacjami i poprawkami bezpieczeństwa, systemu operacyjnego z rodziny Linux, objętego bieżącym wsparciem technicznym lub systemu MacOS objętego bieżącym wsparciem technicznym, z zainstalowanymi aktualizacjami i poprawkami bezpieczeństwa,
      • posiadanie przeglądarki Google Chrome 80 lub nowszej, lub Mozilla Firefox 90 lub nowszej,
      • włączenie JavaScript w przeglądarce internetowej,
    • W przypadku urządzeń mobilnych:
      • system operacyjny iOS 5 lub wyższy,
      • system operacyjny Android OS 2.3 lub wyższy,
      • obsługiwanie przez urządzenie mobilne funkcjonalności przeglądarki internetowej.
    • Wskazujemy, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z istnieniem zagrożeń, takich jak aktywność przestępców internetowych, próby wyłudzenia danych lub środków płatniczych, wirusy oraz inne złośliwe oprogramowanie. W związku z tym zalecamy, abyś stosował/stosowała adekwatne do zagrożeń zabezpieczenia, takie jak:
      • blokowanie dostępu do swojego urządzenia za pomocą hasła lub kodu PIN,
      • posiadanie oprogramowania antywirusowego z zaktualizowaną bazą wirusów,
      • posiadanie zaktualizowanego systemu operacyjnego,
      • weryfikowanie czy podajesz swoje dane osobowe na prawidłowej stronie internetowej, w szczególności poprzez sprawdzenie poprawności adresu URL oraz sprawdzenie, czy połączenie z daną stroną internetową jest szyfrowane.
    • Dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Sklepu. W każdym przypadku dołożymy wszelkich starań, aby w jak największym stopniu ograniczyć negatywne skutki zaistniałych problemów technicznych.
    • Zastrzegamy sobie prawo do dokonywania czasowego zawieszenia świadczenia usług w celu dokonania okresowych przerw technicznych. Informacje o zawieszeniu świadczenia usług zostaną one zamieszczone bezpośrednio w ramach Sklepu z odpowiednim wyprzedzeniem. Niezależnie od tego, w przypadku konieczności przeprowadzenia przerw technicznych z uwagi na nagłe i nieprzewidziane okoliczności, mamy prawo do przeprowadzenia takich przerw bez uprzedniego informowania o tym Klientów.
    • Dołożymy wszelkich starań, aby okresowe przerwy techniczne były jak najmniej uciążliwe dla Ciebie. Planujemy je w miarę możliwości na godziny nocne, a o terminie i przewidywanym czasie trwania przerwy staramy się Ciebie poinformować z co najmniej kilkugodzinnym wyprzedzeniem.
    • Nie odpowiadamy za awarię techniczną lub błąd techniczny powstałe nie z naszej winy.
  1. SPORY
  • Wszelkie spory będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne.
  • Sądem właściwym dla rozwiązywania sporów pomiędzy Tobą a nami wynikłych z zawartej między nimi umowy jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy. Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy sporów pomiędzy nami a Konsumentem lub Przedsiębiorcą Indywidualnym, dla których sądem właściwym jest sąd właściwy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Niniejsze postanowienie nie wyłącza możliwości pozasądowego rozwiązywania sporów.
  1. OCHRONA PRYWATNOŚCI
  • Podane przez Ciebie dane osobowe zbieramy i przetwarzamy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z polityką ochrony prywatności dostępną pod linkiem https://maniadrewna.pl/polityka-prywatnosci/.
  • Sklep korzysta z plików cookies zgodnie z art. 173 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne. Szczegółowe zasady ich używania oraz sposób rezygnacji przez Ciebie z ich otrzymywania zostały opisane w treści polityki prywatności.
  1. PRAWA AUTORSKIE I DZIAŁANIA NIEDOZWOLONE
  • Sklep oraz jego poszczególne elementy składowe stanowią utwór, które są chronione przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 ro prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1231, z 2020 r. poz. 288.). Oświadczamy, że wszelkie prawa, w tym prawa własności intelektualnej do Sklepu, w tym grafik, opisów, zdjęć produktów, materiałów handlowych i treści marketingowych, zawartości strony internetowej i kodu źródłowego strony przysługują nam. Oświadczamy, że akceptacja ani wykonanie postanowień niniejszego Regulaminu, w tym korzystanie z funkcjonalności Sklepu przez Klientów, nie będzie stanowić naruszenia jakichkolwiek praw ani dóbr osób trzecich.
  • Wszelkie prawa majątkowe do Sklepu oraz jego elementów, wskazanych w ust. 1 oraz wszelkie prawa z nią związane (ze wszystkimi adaptacjami i kopiami włącznie) pozostają naszą własnością.
  • Masz prawo do korzystania ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem, w sposób nienaruszający praw naszych i innych Klientów, w tym w szczególności do przeglądania zawartości Sklepu, zapoznawania się z Produktami, dokonywania zamówień czy też kontaktowania się ze nami, zarówno w celu dokonywania zakupów jako Konsument jak i Przedsiębiorca Indywidualny oraz Przedsiębiorca.
  • Zobowiązujesz się w szczególności do:
    • przestrzegania naszych praw autorskich oraz praw własności przemysłowej, w tym wynikających z rejestracji wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych i przemysłowych,
    • powstrzymywania się od zamieszczania treści bezprawnych w jakimkolwiek miejscu Sklepu, w szczególności: naruszających prawnie chronione interesy nasze lub innych Klientów, sprzecznych z zasadami współżycia społecznego, wulgarnych i obraźliwych, a także sprzecznych z niniejszym Regulaminem lub naruszających powszechnie obowiązujące przepisy prawa,
    • powstrzymywania się od jakichkolwiek działań, które naruszałyby prywatność lub dobra osobiste innych Klientów,
    • powstrzymywania się od jakichkolwiek działań, stanowiących nieuprawnioną ingerencję w system informatyczny Sklepu (w tym jego kod źródłowy oraz bazy danych), oraz działań, które mogłyby utrudniać lub zakłócać funkcjonowanie Sklepu, a także działań polegających na niszczeniu, zmianie, usuwaniu, uszkadzaniu, utrudnianiu dostępu do Sklepu przez inne osoby, w tym w szczególności innych Klientów,
    • użytkowania Sklepu oraz wszelkich materiałów (jak np. opisy, grafiki czy też zdjęcia Produktów) i praw związanych ze Sklepem zgodnie z niniejszym Regulaminem,
    • niewprowadzania jakichkolwiek zmian, poprawek, modyfikacji w ramach Sklepu oraz wszelkich materiałów i praw związanych z oprogramowaniem,
    • niedokonywania lub umożliwiania dokonywania jakichkolwiek kopii Sklepu oraz wszelkich materiałów i praw związanych ze Sklepem.
  • Zastrzegamy sobie prawo do natychmiastowego zawieszenia świadczenia usług drogą elektroniczną oraz zablokowania dostępu do Sklepu w przypadku otrzymania urzędowego zawiadomienia lub żądania organu administracji publicznej lub innego do tego uprawnionego lub sądu polskiego lub zagranicznego, albo też wiarygodnej wiadomości o korzystaniu przez Ciebie z usług świadczonych drogą elektroniczną w sposób niezgodny z prawem, postanowieniami niniejszego Regulaminu, mogących powodować odpowiedzialność prawną (w szczególności cywilną lub karną) lub też mogąca prowadzić do naruszenia praw osób trzecich, do czasu wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z otrzymanym zawiadomieniem, żądaniem lub wiarygodną wiadomością.
  1. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
  • Nasza odpowiedzialność z tytułu świadczenia usług drogą elektroniczną względem podmiotów innych niż Konsumenci lub Przedsiębiorcy Indywidualni jest wyłączona w najszerszym prawnie dopuszczalnym zakresie. Nie dotyczy to szkód wyrządzonych umyślnie.
  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  • Zastrzegamy sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiana staje się skuteczna w terminie wskazanym przez nas, nie krótszym niż 14 dni od momentu udostępnienia w Sklepie zmienionego Regulaminu, z zastrzeżeniem, że transakcje rozpoczęte przed wejściem w życie zmian są prowadzone na zasadach dotychczasowych.
  • Jesteśmy uprawnieni do zmiany postanowień tego Regulaminu z uwagi na takie kwestie jak:
    • zmiany przepisów prawa, które wymuszają zmiany w sposobie świadczenia usług,
    • zmiany naszego modelu biznesowego, obejmującego w szczególności zwłaszcza rozwój naszych usług, dodawanie nowych funkcji albo tworzenie nowych rozwiązań informatycznych – zastrzegamy przy tym, że może to obejmować również dyskontynuację świadczenia starych usług,
    • konieczność dokonania zmian mających na celu dodatkowe zabezpieczenie naszych interesów, zwłaszcza w zakresie kwestii związanych z odpowiedzialnością lub płatnościami.
  • W przypadku gdy nie wyrazisz zgody na nową wersję Regulaminu, dochodzi do rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  • W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem oraz innymi przepisami znajdującymi się na stronach Sklepu zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego oraz innych ustaw.
  • Jeżeli którekolwiek postanowienie Regulaminu zostanie uznane prawomocnym orzeczeniem sądu za nieważne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.
  • Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia _________2024 r

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 1 do Regulaminu Sklepu Mania Drewna

Pouczenie o możliwości odstąpienia od Umowy

oraz wzór oświadczenia o odstąpieniu

W ciągu 14 dni od zawarcia ze Umowy za pośrednictwem Sklepu Mania Drewna, profilu Sprzedawcy na Facebook’u lub Instagramie Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą Indywidualnym może od niej odstąpić bez podawania jakichkolwiek przyczyn.

W tym celu Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą Indywidualnym powinien przesłać informację o odstąpieniu za pomocą poczty lub pisząc na adres e-mail: biuro@maniadrewna.pl.

Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą Indywidualnym może również skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy, który znajduje się poniżej.

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Dawid Kwiatkowski

adres: ul. Edwarda Stachury 1/17, 86-300 Grudziądz

e-mail: biuro@maniadrewna.pl

Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od Umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu Mania Drewna/profilu Sprzedawcy na Facebook’u/profilu Sprzedawcy na Instagramie.

Produkt/Produkty, których dotyczy odstąpienie

___________________________________________________________________________

Data zawarcia Umowy (dokonania zakupu Produktu)

___________________________________________________________________________

Imię i nazwisko

___________________________________________________________________________

Adres poczty e-mail podany przez Klienta

___________________________________________________________________________

Ten regulamin dotyczy zarówno sprzedaży w ramach sklepu internetowego, jak i na Facebooku albo Instagramie.

Proszę o zweryfikowanie czy te godziny są OK (jakieś musimy podać).

Proszę o zweryfikowanie czy ten zakres danych jest wystarczający do zrealizowania zamówienia.

Zwracam uwagę na to, że w przypadku sprzedaży przez Facebooka, Instagram albo maila, klient też powinien jakoś potwierdzić nam, że akceptuje postanowienia regulaminu.

Proponujemy:

-Wskazać link do regulaminu w informacji o profilu na Facebooku/Instagramie,

-w trakcie rozmowy/wymiany maili dot. zamówienia, wysłać klientowi link do regulaminu na stronie i poprosić klienta o informację czy akceptuje regulamin – kontynuacja realizacji zamówienia może nastąpić po jego zaakceptowaniu.

Zdaję sobie sprawę z tego, że to nie jest intuicyjne, natomiast dla bezpieczeństwa najlepiej tak robić – w przypadku braku takiej akceptacji klient może twierdzić, że te postanowienia w ogóle go nie wiążą (zwłaszcza jeśli jest konsumentem).

Dodaliśmy tu wzmiankę o możliwości skorzystania z rat, zgodnie z informacją dostępną w ramach sklepu.

Proszę o weryfikację czy ten termin jest wystarczający.

Tu są standardowe postanowienia dot. możliwości składania reklamacji – są one wymagane przez prawo. Oczywiście nikt nie nakłada na nas obowiązku uwzględniania tych reklamacji jeśli są niezasadne.

Klient będący konsumentem (nie przedsiębiorca, za wyjątkiem przedsiębiorcy indywidualnego) może odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.

Nie dotyczy to produktów tworzonych na zamówienie, takich, których nie ma w standardowej ofercie.